Την εβδομάδα 20-24/05/24 στο σχολείο μας πραγματοποιήθηκαν δραστηριότητες στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Προγραμματισμού (https://codeweek.eu). Οι δραστηριότητες είχαν θέμα “στο μουσείο: προστασία ενός διάσημου έργου τέχνης” και βασίστηκαν στον εξοπλισμό εκπαιδευτικής ρομποτικής που πρόσφατα διατέθηκε στο σχολείο μας. Σε 3 διδακτικές ώρες, οι μαθητές/ήτριες
- γνώρισαν μια τυπική εκπαιδευτική πλακέτα μικροελεγκτή τύπου Arduino UNO, τους βασικούς αισθητήρες και τα άλλα εξαρτήματα για την κατασκευή έργων Physical Computing,
- εξοικειώθηκαν με τη αξιοποίηση εξαρτημάτων (πλακέτα | αισθητήρες | ενεργοποιητές | καλώδια) σε ένα ολοκληρωμένο παράδειγμα που τους παρουσιάστηκε,
- εφάρμοσαν τις γνώσεις τους από το μάθημα της πληροφορικής στο μοντέλο είσοδος-επεξεργασία-έξοδος, το οποίο συσχέτισαν με τον ανθρώπινο οργανισμό και τους μηχανισμούς της ομοιόστασης,
- γνώρισαν τις βασικές δομές προγραμματισμού (ελέγχου | επανάληψης) και το περιβάλλον οπτικού προγραμματισμού pictoblox , έγραψαν τον πρώτο τους κώδικα σε απλά σενάρια όπως “φανάρι πεζών”, “φανάρι οχημάτων”, “ φανάρι κυκλοφορίας με κουμπί”,
- ολοκλήρωσαν το ανέβασμα κώδικα σε φυσική κατασκευή με τουβλάκια τύπου LEGO και διαπίστωσαν τη καλή ή μη λειτουργία του,
- γνώρισαν τις έννοιες αποσφαλμάτωσης κώδικα (debugging) και αντιμετώπισης προβλημάτων έργου (troubleshooting),
- γνώρισαν τα βήματα της Διαδικασίας Σχεδιασμού (Design Process) και διέκριναν τους διαφορετικούς ρόλους σε μια συνεργατική ομάδα,
- συμμετείχαν ενεργά σε συζητήσεις με θέμα “τί μπορεί να προσφέρει ένας αυτοματισμός σε ένα εικαστικό έργο | installation;” “ποια αλληλεπίδραση | διάδραση θα προσθέτατε σε ένα εικαστικό έργο σας;”
Οι δραστηριότητες πραγματοποιήθηκαν στο Εργαστήριο Πληροφορικής και στο Εργαστήριο Εικαστικών του σχολείου μας.
Συμμετείχαν μαθητές και μαθήτριες της Β τάξης Γυμνασίου και οι εκπαιδευτικοί τους Ι. Φλεμοτόμου, Μ. Χαρίση, Μ. Αλμπάνη, Ι. Τζάμπα, Φ. Μπαρούνη, Π. Παπαϊωάννου, Γ. Πασχάλης.
Δεν επιτρέπεται σχολιασμός, αλλά μπορείτε να κάνετε trackbacks και pingbacks.