Ενημέρωση για τις Διαταραχές Πρόσληψης Τροφής από το Κέντρο Ημέρας ΑΝΑΣΑ

Ενημέρωση για τις Διαταραχές Πρόσληψης Τροφής από το Κέντρο Ημέρας ΑΝΑΣΑ

Την Πέμπτη 27 Μαρτίου 2025 και την Πέμπτη 22 Μάϊου 2025 επισκέφθηκε το σχολείο μας μετά από πρόσκλησή μας, στο πλαίσιο της επιτέλεσης του έργου του Συμβούλου Σχολικής Ζωής, η Επιστημονική Ομάδα του Κέντρου Ημέρας ΑΝΑΣΑ, με σκοπό να ενημερωθούν και να ευαισθητοποιηθούν στο πολύ σοβαρό θέμα των Διαταραχών Πρόσληψης Τροφής τόσο οι μαθήτριες και οι μαθητές των λυκειακών τάξεων τον Μάρτη και των τάξεων του γυμνασίου μας τον Μάη, αλλά και οι εκπαιδευτικοί, προκειμένου να μπορούμε να προλαμβάνουμε τέτοιες συμπεριφορές και να στηρίζουμε τα νέα παιδιά.

Στις ενημερωτικές ομιλίες και στις συζήτησεις που ακολούθησαν, τα παιδιά εξέφρασαν τους προβληματισμούς τους και υπέβαλλαν πλήθος ερωτήσεων και είχαμε έτσι την ευκαιρία να μάθουμε ότι οι Διαταραχές Πρόσληψης Τροφής, οι οποίες δεν έχουν συγκεκριμένη «εικόνα», γι’ αυτό και μπορεί να επηρεάζουν οποιονδήποτε, ανεξάρτητα από βάρος, ηλικία ή τρόπο ζωής -συμβαίνει μάλιστα να τις βιώνεις και κανείς να μην το γνωρίζει- αποτελούν μια περίπλοκη ψυχολογική κατάσταση που επηρεάζει σώμα και νου, δεν είναι επιλογές και βέβαια είναι ιάσιμες, όμως χρειάζεται κατάλληλη υποστήριξη, αποδοχή και φροντίδα.

Επιπλέον, σχόλια που σχετίζονται με το βάρος και την εμφάνιση μπορεί να αφήσουν βαθιά σημάδια στην αυτοεκτίμηση ενός παιδιού και να οδηγήσουν σε Διαταραχές Πρόσληψης Τροφής. Η ανάγκη για έλεγχο, ο φόβος της απόρριψης και η πίεση για τελειότητα δημιουργούν έναν φαύλο κύκλο. Τα άτομα που υποφέρουν από Διαταραχές Πρόσληψης Τροφής – με πιο συνηθισμένες την ψυχογενή ανορεξία, την ψυχογενή βουλιμία και την επεισοδιακή υπερφαγία – βιώνουν ένα διαρκή αγώνα με σκέψεις, φόβους και ενοχές που δε σταματούν…

Ευχαριστούμε τη διεπιστημονική ομάδα της ΑΝΑΣΑ για την ουσιαστική και διαφωτιστική ενημέρωση και την κυρία Σιγανού για όλη την υποστήριξη στη διοργάνωση.

Παναγιώτα Αμανατίδου

 

 

Δεν επιτρέπεται σχολιασμός, αλλά μπορείτε να κάνετε trackbacks και pingbacks.